Thursday, October 16, 2008

Hari-hari dalam hidupku..

Baca tajuk entry mesti teringat tajuk buku yang menceritakan kisah hidup perjuangan Zainab Al-Ghazali..Penuh dengan ranjau dan duri ditempuhi dengan tabah..Semoga aku menjadi setabah itu..AMIN
Hari-hari yang aku lalui sangatlah berbeza dengan hari-hari srikandi Islam ini..huh tak tergambar perbezaannya..malu aku mengaku sebagai pejuang agamaNya..

Mengeluh kesah selalu bermain di bibir…
Tapi ujian, dugaan dan dakwah tak sehebat n sebanyak beliau
Tension, penat sentiasa menjadi alasan
Pedahal mereka tak pernah mengenal erti rehat



Tension?penat? stress?
Itu perkara biasa yang dialami oleh kita seharian..bila kerja banyak,banyak benda nak buat, mula la kita akan rasa sikit tension, stress…’adus,,susah nak control’..begitulah banyak keluh kesah ramai orang..
Sejak akhir-akhir ini topic ‘stress management’ selalu dibincangkanbersama rakan-rakan.Setiap orang berlainan cara untuk meng’control’ atau me’recover’ rasa stress..dan yang paling famos sekali adalah…TIDUR..:) sebagai cara untuk menghilangkan stress…anda macam mana??
Stress, adalah perkara biasa dalam kehidupan kita..yang paling penting, cara kita ‘menghandle” stress tu..handlelah dengan cara yg sepatutnya…dan melambangkan kita sebagai Muslim..fikir stress dr sudut positif..stress yang meningkatkan motivasi dan semangat kita… INSYAALLAH


Selamat Berjaya Final Exam kepada semua sahabat2 uia..


0 comments: