Saturday, October 18, 2008

Jalan-jalan cari makan..

Musafir saya semalam bertemakan 'jalan-jalan cari makan'..hehe
musafir bersama beberapa sahabat bertujuan asal hanya untuk memenuhi undangan perkahwinan sahabat sekolah lama bertukar menjadi ziarah hari raya dan perkongsian.
bertolak dari kuantan seawal 9pagi dengan perut lapar tanpa sarapan...Merasakan terlalu awal untuk sampai ke rumah pengantin, jam 11pg kami singgah berehat di r&r temerloh untuk bersarapan..mmm mee sup dan mee kari pilihan kami..Alhamdulillah, kami meneruskan perjalanan dengan hati dan perut gembira..
Oleh kerana terlalu awal juga untuk tiba di walimah tersebut, kami singgah beraya di salah seorang sahabat di temerloh..makan, bersembang...kami dapat tau salah seorang sahabat lama sedang mengadakan open house di salah sebuah taman di temerloh.Kami tanpa melengahkan masa, terus 'bergerak' ke majlis open house tersebut..makan lagi...huhu
Persinggahan awal kerana merasakan terlalu awal terlajakla pulak sampai hampir 2 jam..
kami pun meneruskan tujuan asal untuk ke majlis walimah tersebut.
Sampai di majlis, dah ramai sahabat2, cikgu2 dan kenalan dah sampai.yang dah balik pun ada..huhu.
kami terus mencari pengantin dan terus sesi fotografi..tahniah sahabat..semoga berbahagia dan dirahmati sehingga ke akhirnya..
berjumpa dengan sahabat2 lain sampai lupa nak makan..rasa macam sangat kenyang lagi lepas makan beraya tadi..jadi kami pun tak 'merasa' nak makan lauk kenduri
Jumpa dengan sahabat2 lama..macam2 dapat tau perkembangan terbaru..rasa macam baru je berpisah lepas spm dulu..masing2 dah habis belajar, dah kerja dan mcam2 lagi..



dah puas bergambar, kami ambil keputusan g semula rumah sahabt yg bt open house td untuk solat dan menikmati juadah seterusnya..huhu.makan lagi.



sambil berehat2 kami bercerita tentg perkembangn terkini sahabt2 lain dan mengingatkan kembali kisah2 dulu ketika kami di alam persekolahan..betapa indah persahabatan dan ukhwah ketika itu..huh..



kira2 jam 5pm baru kami bertolak pulang ke kuantan...






Sahabat2, ku doakan kalian sentiasa dlam bahagia bersama insan tersayang..ukwah yang dibina ini akan berkekalan hingga keakhirnya..



AMIN...




0 comments: